2010-05-10

Snart sommarlov

Bara en månad kvar av mitt första år på Universitetet och mitt första år som Norrköpingsbo, galet vad snabbt det har gått! Det känns som det var igår man träffade klassen för första gången på Spetsen men snart är det dags för alla att fara hem över sommaren. Både kul och tråkigt att få komma hem, eller två tråkiga saker bara.

1. Alla polare man lärt känna i Norrköping kommer fara hem över hela Sverige. Alla sprids från Norrköping till Skåne, Småland, Halland, Dalarna, Norrland och alla de andra länen i Sverige. Kommer bli tråkigt att inte ses på hela sommaren även fast många i klassen kommer synas på Peace and Love i sommar.

2. Min lägenhet, mina grejer och stor del av min frihet lämnas kvar i Norrköping. När jag flyttar hem till sommaren så kommer jag bo i mitt pojkrum och leva efter min och min familjs regler. Fast det kommer bli skönt också, kul att få lite rutiner igen!

Men en massa bra kommer hända också i sommar såklart!

1. Få träffa familjen och alla polare igen. I sommar har jag verkligen chans att umgås med de jag älskar och de jag velat träffat hela vintern. Ska bli otroligt mys att festa med brorsan, spela kort med familjen, se brorsan gifta sig, promenera runt stan med polare, ta sig några bira med Adelsögatangänget... Ja ni förstår?

2. Idrotten! I sommar ska jag verkligen ta varenda liten chans att se lite bra Västerås idrott igen. Att se VSK spela sambafotboll på parken och se VIK lira mot Peter Forsbergs Icebreakers är höjdpunkterna.

3. Njuta av "storstadslivet" och all rörelse i Västerås. Skönt med de sköna krogarna och möjligheten att ta sig till olika ställen i staden. Typ att ta bilen till Hälla och Erikslund med Anton för att spana in saker man inte har råd med egentligen.

Nej nu blev jag både glad och ledsen på en gång. Kul att få se Skrapan vid horisonten och samtidigt måste jag njuta av "Peking" månaden som är kvar nu.

Postat i Vardagslunken | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.