2010-07-12

Topp 10 - Bästa konserterna från Peace and Love 2010

Jag har redan listat de bästa låtarna, nu är det även dags att lista de 10 bästa konserterna jag såg. Här pratar vi om bästa helheten, bästa showen och liknande.

1. Jay Z - Behöver inte säga så mycket, ohotad etta!
2. The Hives - Pelle Howlin gör showen och bjuder på många godbitar som man inte får någon annanstans.
3. Them Crooked Vultures - Den bästa helheten under hela festivalen men showen kan finslipas lite.
4. MIKA - Inget jättefan av Mika men han gjorde verkligen en show av det hela.
5. Hoffmaestro & Chraa - Mycket folk, svängig musik och ett fantastiskt liveband!
6. Andreas Grega - Spelade på den minsta scenen och tog den med storm. Var ute i pubilken och sprang och gjorde det på ett underbart sätt!
7. Johnossi - Varierar sina hårda låtar med sina lugna låtar på ett snyggt sätt och gör det på ett bra sätt fast de är bara 2 på scenen.
8. Adiam/Nimo/Näääk/Rusiak - Deras första gig någonsin och de imponerade, se upp i vinter. Det kommer röjjas!
9. Julian Casablancas - De fick dålig kritik av tidningarna dagen efter. Jag gillade deras konsert skarpt och har börjat lyssnat mer efter den.
10. Helt Off - Man fick vad man förväntade sig och det är alltid lika kul att höra Chords och Timbuktus mellansnack. Världsklass!

Bottenlistan:
The Kooks / Lilly Allen - Jag hade så höga förhoppningar på två av mina favoritartister. Tyvärr blev det inte den showen jag förväntat mig. Musiken var dock i världsklass!

Postat i Vardagslunken | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.