2010-01-19

Timos guldgala imponerade

http://www.vf.se/upload/%C3%85r%202008/Juli/Vecka%2027/Onsdag/timo.jpg

Efter Sveriges sorgliga nederlag ikväll på Slovenien så slog jag på ettan där P3 Guldgalan sändes live från Scandinavium. Jag blev riktigt glad och lycklig när jag slog på den och allt var proffsigt, snyggt och framförallt bra och relevant för innehållet. Timo Räisänen var programledare för galan och gud vad bra han var, enkel, sig själv, rolig och behövde inget manus. Timo satsa på en programledarkarriär så lovar jag att det kommer bli succé, men fortsätt gärna med din musik för den är riktigt bra den också!

Priserna delades ut till rätt personer och det var väl inget snack om vissa kategorier egentligen. Winnerbäck fick Guldmicken, Mando Diao vann årets låt med Dance With Somebody med mera. Den ända kategorin jag blev fundersam över var att inte Axwell vann årets klubb, tycker det är katastrof med tanke på vilka han har jobbat med och vilka låtar han gjort. Artistvalet under programmet var också klockrent med personliga favoriter som Andreas Grega och Lars Winnerbäck.

Favoritartisten Promoe var nominerad till minst två priser, årets låt & Guldmicken, men fick gå därifrån tomhänt. Han borde vunnit något med tanke på han senaste framgångar med Svennebanan, Kråksången, FRA-låten och senaste Looptroop Rockers skivan Good Things.

Postat i Vardagslunken | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.