2009-05-24

Inför VSK - Arameiska Syrianska

Förra matchen så var frälsaren Stefan Bärlin men vem kommer kliva fram i dagens match är nog den stora frågan? Jag tror inte "Bärra" får starta utan att laget kommer se ut som i början på matchen mot Enköping. Men det känns fruktansvärt positivt runt laget förutom torsken mot Sala i pajascupen (VLT Cupen).

Men vad kan man förvänta sig av matchen idag? jo Arameiska Syrianska ligger förtillfället tvåa i serien och om VSK vinner idag så går man om Arameiska och kan knipa andra eller eventuellt tredje platsen, dock bara ett poäng från serieledarna Degerfors.

Till VSKs nackdel idag är att den givna vänsterbacken Tobias Holmgren är avstängd och ersättaren på vänsterbacken är måste lyfta sig rejält för att kunna fylla upp Tobbes tröja. Vem erstätter då? det lutar åt antingen Filip Stenström eller Martin Hofling, jag skulle valt Filip på den platsen. Filip är mer flexibel än Hofling och jag tror Filip är en sån spelare som gör sitt jobb överallt på planen.

En sak jag måste notera också är att nu när alla skador börjar försvinna i truppen så börjar det bli riktigt tajt att få plats på bänken. Startelvan är rätt given förrutom anfallsplatserna men kampen om bänken är riktigt het, jag tror Filip Mårtensson hamnar på läktaren idag då han bara kan lira centralt och kämpar. Tror flexibla Koyar Salimi och Simon Lundevall går före Filip förtillfället men den som lever får se.

Men hur slutar matchen då? Jag tror på en seger med två mål och resultaten 2-0 eller 3-1. Laget tror jag kommer se ut så här:

Martins Sundström

Martin Hofling - Dennis Boskelio - Oscar Pherson - Filip Stenström

Vadim Jevtusjenko - Omer Luciano Damianovici - Patrik Grönvall - Kalle Lungberg

Martin Andersson - Temesgen Berhane


Bänken: Erik Biselius, John Eriksson, Koyar Salimi, Simon Lundevall och Stefan Bärlin
Postat i Vardagslunken | Comment (1) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: salapojken

haha åkte på pumpen av sala:D hahahahahahahaha.....inte bra ;)

2009-05-25 (00:21:51) www http://salapajken.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.