2009-03-18

Studenternas nästa!


Nu har mitt lyckorus lagt sig för stunden så ska ta och sammanfatta matchen nu lite smått. Jag började tagga inför matchen tidigt på eftermiddagen genom att lyssna på VSK låtar, finns några gamla klassiker som t.ex. VSK-visan, Avslag och 100 %. Sen kom Oliver hit och vi började röra oss mot Rocklunda ungefär klockan 18:00.

Det gick smidigt att komma in och på läktaren började nervositeten komma och den kom verkligen, men det berättar jag mer om sen. Tillslut kunde matchen starta inför storpubliken, 6000 åskådare, och förväntningarna var stora på dagens match. VSK tyckte jag började klart bäst men det VSK saknade var två bra forwards, de var helt osynliga. Men VSK tog ledningen med 1-0 och det var Ted "Super Ted" Andersson som kunde raka in den och jublet steg i hallen. Draget från oss i klacken var stundtals lysande men perioder av nervösa Sandviken anfall kunde tysta oss rätt rejält.


Sandviken lyckades iallafall kvittera och det stod 1-1 i halvtid. I halvtid gick jag, Oliver och Anton som dök upp innan matchens början till kioskerna för att inhandla lite härlig Cola. Sen upp på läktaren och nervositeten bara ökade och nu kände man verkligen av stämningen i hallen.

20090317 Västeråsjubel och Sandvikendepp efter semifinal 5 i bäst av 5 mellan Västerås och Sandviken, i Västerås på tisdagskvällen. Västerås vann med 4-3 och är klara för final på lördag. Foto: Maja Suslin / SCANPIX /

Andra halvlek var en riktig pina fast att VSK spelade mycket bra bandy, främst via VSK:s målkung: Michael Carlsson. Andra spelare som var lysande i andra halvlek var Patrik Anderbro, Ted Andersson och de unga spelarna som stod upp bra mot Sandvikens bjässar. Nervositeten med 20 minuter kvar var det värsta jag varit med om! Jag blir skakig bara jag tänker på det, fy fan vad nervöst det var. Men man började märka att vi tar det här! Vi går till final!




Efter slutsignalen var jublet enormt och glädjen bland spelarna och publiken var enorm! Många supportar sprang ner på isen men jag valde att stanna på läktaren. Jag var gråtfärdig och om någon kollade kunde de säkert se några tårar rinna ner från mina ögon. Det var den lyckligaste stunden i mitt liv! Nu blir det att ladda om till lördag då det vankas SM FINAL på Studenternas i Uppsala mot de regerande mästarna Edsbyn.
Postat i Vardagslunken | Comment (1) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: ......

var fick du tag på avslag låten? vill gärna ha den:)

2009-08-25 (16:17:58)


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.