2009-03-31

Promoe till Västerås!


När jag skulle ner på stan idag för att träffa min kära vän Bille så gjorde jag en härlig upptäckt. Det satt affischer med Promoe på stan och ÄNTLIGEN tänkte jag! Efter Västeråsarens reportage med CosM.I.C där han sa att Promoe skulle komma dit efter han släppt sitt (sina)  nyaste album så har jag bara väntat på att han ska komma hit och det blir alltså nu i April!

Promoe kommer förmodligen köra mycket nya låtar från sina nya album, Kråksången och hans "Engelska-Gratis-Skivsläpp". Låtar som han med all säkerhet kommer köra är singlarna "Detta har hänt", "New Day" och "Blind". Eftersom Promoe inte varit ensam på hemmaplan på länge kommer han säkert blanda in sina gamla hits: "These Walls Don't Lie", "Long Distance Runner", "Dog Day Afternoon", "Songs of Joy", "White Mans Burden" & "Post Cards".

Jag tror också att ett antal Looptroop låtar kommer att spelas då både Supreme och CosM.i.C finns i lokalen. Extranummren kommer bli några av Looptroops kändaste: "Long Arm of the Law", "Fort Europa", "Chana Masala", "Looking for Love" och "Bandit Queen". Jag tror han inte kommer köra något från Looptroop Rockers nyaste då det skulle nog bryta av för mycket.

Jag förväntar mig en störtskönkväll innehållandes ett grymmt uppträdande av Promoe/Looptroop. Skön musik i högtalarna ifrån CosM.I.C och Supreme och massa jäkla god alkohol!
Postat i Vardagslunken | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.