2009-03-23

En GULD förmiddag!

Alltihopa började klockan 08:15 hemma hos mig när Anton kom över, det var dags för en liten bandyfrukost dock utan alkohol. Jag slängde i mig macka med köttbullar och rödbetssallad innan vi skulle börja dra oss iväg till bussarna och som tidigare avgick bussarna från legendarenan Arosvallen.

Båda hade med oss en kasse med lite härlig dricka och för min del var det öl och det som var kvar i min Captain Morgan flaska. Jag hade dock glömt köpa Cola till den så vi skulle skynda oss till Shell innan, men det var då det hände. Jag halkade på gräset och blev tvungen att springa hem och byta byxor.

Tillslut kom jag till bussarna svettig som få och träffade upp Anton som köpt colan och gått i förväg till bussarna. Jag och Anton hamnade på buss nummer två av fyra tillslut men vi fick dock inte sitta bredvid varandra. Stämningen på bussen var bra och alla längtade till att få komma till Uppsala och slå sig ner på en pub mitt i stan. Första pisspausen kom dock utanför Uppsala vid den klassiska "Cocosbollparkeringen". Där köpte vissa lite cocosbollar men jag blandade iordning min Rom & Cola istället. Sen började bussarna åka igen och nu väntade alla på att få invadera Uppsala, ramsorna sjöngs för fullt i bussen och tillslut var vi där.

På plats i Uppsala intog vi en pub som till Tobbe och Niclas stora glädje var inred i Guns N' Roses stil. På puben jobbade även en gammal Big Brother deltagare vid smeknamnet "Larsa". Han fick nog hälla upp ett antal bärs till törstiga VSK:are. Vi hängde på puben ett tag sen drog jag, Anton och Erik till Max där man lite smått kaxade med Edsbynfansen och avnjöt en härlig lunchbugare

Detta var förmiddagen och eftermiddagen/matchen kommer i nästa del och avslutar allt med festen på kvällen i sista delen.

Postat i Vardagslunken | Comment (1) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: Tommy

Och jag blev tagen och fick visa legg haha

2009-03-24 (10:59:36) www http://grabbhalva.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.