2009-03-18

Det sämsta jag sätt!

Ikväll så var jag och kikade på lite kvalseriehockey i ABB Arena Nord. Det var Skånelaget och Elitserielaget Rögle BK som gästade Västerås. Rögle kom till spel med landslags och backgiganten Kenny Jönsson, andra intressanta spelare var bröderna Abbot.

Förväntningarna innan var en jämn match men det blev total utklassning av Rögle. VIK var det sämsta jag sätt på väldigt många år och det var inget lag som var på banan ikväll, det var 22 spelare som försökte dribbla sig igenom ett elitserieförsvar! Pinsamt är det ordet som kommer närmast till hands när jag tänker på dagens match. En fråga tänker jag också på, vart tog våra poängmaskiner vägen? Pär Arlbrandt försökte men lyckades inte med nått, Niklas Olausson syndes inte till på hela matchen. Värt att notera är att våra andra poängplockare: Sebastian Meijer, Stefan "Loppan" Hellkvist, Peter Öberg och resten var totalt osynliga också.

Några Västeråsare som ska ha en eloge är 4-kedjan, Stefan Holmgren - Greg Jacina - Marcus Söderqvist som var den klart bästa kedjan idag och alla jobbade stenhårt från början till slut. Det fanns även tre backar som jag vill ge ett plus till och det är: Jonas Leetma, Niclas Lundgren och Andreas Lindh. De försökte och de lyckades även med sina tacklingar och passar till skillnad från resten av gänget.

Postat i Vardagslunken | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.