2009-06-08

Valet

Nu ska jag vara lite otypisk Svensk och säga med stolthet vad jag röstade på, mitt val stod mellan två partier och de var Piratpartiet och Socialdemokraterna. Mitt val hamnade tillslut på Piratpartiet som en demostration till de andra partierna, Nu när de insätt att Piratpartier fått mycket röster när de sattsat på internet och liknande kommer alla nästa val ha med det i deras program. Då kommer jag rösta på Socialdemokraterna om inte Piratpartier helt plötsligt har andra frågor än just internetfrågan.

Kollade också upp på aftonbladets valsajt hur rösterna ligger fördelat över landet. När man kommer upp i Norrland ligger Socialdemokraterna på över hela 50 % av rösterna. När man sedan kollar över Lidingö och Danderyd så liger Moderaterna på 50 % av rösterna. Också roligt att se att Junilistan är grymt stora i Norrland medans de inte är någonting i Mälardalen.
Postat i Vardagslunken | Comment (2) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: jennifer

hur fan kan man rösta på piratpartiet :D nejnej fy ted!

2009-06-08 (18:16:21)

Postat av: emil

Bra jobbat, Piratpartiet kändes ju rätt givna i det här valet :)

2009-06-08 (23:21:24)


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.