2009-01-20

Ett inlägg om Bandy, Handboll och Hockey

Hejsan bloggen! Först vill jag bara säga att är det någon som gör smygreklam för min blogg? antalet besökare idag har typ ökat med 200 %!?

Som sagt Bandy VM är igång för fullt på Rocklunda området och Sverige vann idag för övrigt med 15-3 över Norge. Men det jag tycker det sjuka är att Sverige har 3 bra bandyklubbar i detta land: Edsbyn, VSK och Sandviken. Men hur ser fördelningen ut på spelare? Jo Edsbyn har 5 spelare, VSK har 0 spelare!? och Sandviken har 3 spelare. Hur går det till? Hur kan inte Anders Bruun, Magnus Joneby eller varför inte ungdomarna Tobias Holmberg, Viktor Engström eller Stefan Edberg ta plats i truppen? Jo deras plats fylls upp av spelare som deras bäst-före-datum har gått ut på, tex. Marcus Bergwall, Stefan Erixon med mera. Men vinner vi guld så är ni förlåtna.

Igår så slog jag på teven och Sverige spelade mot Spanien i Handbolls VM, och spelade underbar handboll! Var längesen jag såg en så bra handbollsmatch och längesen jag såg SVERIGE spela en bra handbollslandskamp, senast måste varit när Staffan Olsson, Magnus Wislander, Johan Pettersson och grabbarna dominerade totalt! Men jag tror Sverige kan komma långt i VM då vi har topparna som man behöver i handboll. Vi har en världsklass målvakt och det såg alla igår när Sjöstrand gjorde drömräddning på drömräddning. Vi har även en mittnia av världsklass, Dalibor Doder, som gjorde massa mål igår. Jag tror på en topp 5 placering, gärna topp 3 och framförallt gärna topp 1!

Idag var jag på hockey och såg VIK - Borås i ABB Arena. Det var helt bedrövligt men vill vara kommentera junioren Dennis Rasmussens insatts. Han var den klart bästa spelaren idag och fortsätter han spela så här kommer han bli nästa Alfredsson eller någon av de stora. Han kämpar 100% hela tiden och det viktigaste: Gör poäng! Idag gjorde han ett mål och en assist! Bra kille - fostra han väl VIK!
Postat i Vardagslunken | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.