2009-01-29

Betygsättning - Caesars och Oasis

Artist: Caesars
Medlemmar i bandet: César Vidal, Joakim Åhlund, Klas Åhlund, Daniel Lindqvist och Nino Keller.
Typ av gig: Förband
År: 2009
Personliga favoritlåtar:   Candy Kane, Jerk It Out och Over For It Started
Kommentar om spelningen:
Detta är det bästa förbandet jag hört någon gång, kanske inte säger så mycket då jag inte ens kännt igen de tidigare förbanden jag sätt. Caesars har sin stil och jag skulle säga att det är lite mixat av några sköna svenska rockgruppen. De känns som man slaget ihop Broder Daniel, The Plan och Sugerplum Fairy. Blandingen är skön, inspierande och underbart att ha som förband. Det gav fart, känsla och framförallt glädje innan Oasis.

Caesars var mycket bättre live än jag trodde och blev ändå ett hyfsat drag i Globen. Blev lite besviken på synthljudet på Jerk It Out men annars var det bra!
Betyg:
KiwifågelKiwifågelKiwifågelKiwifågelKiwifågelKiwifågel
6 av 10 Kiwifåglar

Artist: Oasis
Medlemmar i bandet: Liam Gallagher, Noel Gallagher, Andy Bell, Gem Archer och Chris Sharrock
Typ av gig: Storspelning på europaturne
År: 2009
Personliga favoritlåtar:   Slide Away, Dont Look Back In Anger, Rock N' Roll Star, Champange Supernova, Lyla, The Shock Of The Lightning, The Masterplan, Songbird, Morning Glory, I'm The Walrus. 

Kommentar om spelningen:
Oasis var riktigt jäkla bra och flera låtar var högklassiga! Intron var givet och det var Fucking In The Bushes och då började glädjeruset bland publiken. Folk började hoppa runt, ramla, jubla, skrika ja göra allt som blev en jävla stämmning och den ökade med 100 % när Rock N' Roll Star började, som var en av de klart bästa låtarna under spelningen.
Sen blandades det och gav rätt rejält under spelningen och de låtarna som var absolut toppklass är de som jag skrivigt upp som favoritlåtar men det jag kan nämna är att Slide Away var helt underbar! Den klart bästa låten de spelade och att den akustiska versionen av Dont Look Back In Anger var helt suverän!

Betyg:
KiwifågelKiwifågelKiwifågelKiwifågelKiwifågel
KiwifågelKiwifågelKiwifågelKiwifågelKiwifågel
9 av 10 Kiwifåglar

Postat i Vardagslunken | Comment (2) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: Patric

jag tycker att det är kul att du skrev 9/10 kiwi fåglar men d har 10! :D

2009-01-31 (15:24:08)

Postat av: Ted

haha jag är männsklig så blir fel ibland;P

2009-01-31 (19:52:33) www http://mrexplosion.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.