2009-01-22

Bandy VM: Mongoliet - Kanada!

Ja nu har man sätt sin första B-VM match och säkert en kamp mellan bland de sämsta landslagen i världen men jag är imponerad. Jag trodde att nivån skulle vara lägre men Kanada och Mongoliet bjöd på offensiv och rolig bandy. Båda lagen som tränat mest hockey under åren och har inte haft möjlighet till några perfekta bandyförhållanden ,som i Västerås, kunde ändå spela bra bandy.

Ikväll är det dock handboll, Sverige - Kroatien! Jag hoppas och tror på en svensk vinst och att man knäpper de 12 000 tokiga kroatiska fansen på näsan och tar ett steg närmare VM Guldet.

Förresten... Jag hatar fortfarande Kanada, trotts de spelar bra bandy!
Postat i Vardagslunken | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.