2009-01-08

Backlund i NHL?!

Inatt ska Mikael Backlund vara med i Calgary Flames trupp hemma mot NY Islanders. Då frågar jag vad händer? Mikael Backlund har varit bra i två J-VM turneringar, riktigt jäkla bra för jag till och med säga. Men när det gäller Västerås IK och hockeyallsvenskan har han varit blekare än vad ett grått papper är.

"Mickis" är som bäst mot juniorer som inte spelar lika fysikt och fult som seniorspelare, det är vad många har kommit fram till i Västerås. Att han nu istället för att kunna bli bättre på att möta seniorspelare i Sverige så ska han nu spela i NHL mot spelare som är ungefär 100 gånger bättre, större och starkare än i Sverige.

Jag är skeptisk säger jag bara, men däremot blir jag förvånad och jäkligt glad om han lyckas. 
Postat i Vardagslunken | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.