2009-02-04

Tungt att vakna

Nu har det varit riktigt tungt att gå upp på morgonen två dar irad. Jag vet inte om det är för att kroppen vill vila efter träningspassen men jag kommer knappt up på morgonen känns de som. Det tog en kvart för mig att stänga av väckarklockan som står på mitt skrivbord, lite väl mycket eller?

Nu står det på Sportbladet att det är nå tjafs mellan Niklas Wikergård och svenskahockeylandslagets förbundskapten Bengt Åke Gustafsson. Wikegård säger att Bengt Åkes kontakt med elitserieklubbarna är för dåligt, men Bengt Åke kontrar med att den är helt perfekt.Jag vet inte vad man ska lita på? Jag tror Bengt Åke har bra kontakt med klubbarna men sämre med spelarna.

Wikegård sa även att han tycker Bengt Åke borde missonera hockeyn mer i landet och det håller jag med om. Bengt Åke ska inte bara åka på elitseriearenor utan kan även åka och se lite matcher och lag i allsvenskan. Iår finns en allsvenskspelare med i landslagstruppen, Dick Tärnström i AIK. Förra året var Patrik Berglund, VIK,  och Kenny Jönsson, Rögle, med i svenska landslaget. Det finns kvalitet i allsvenskan så spana noga Bengt Åke!
Postat i Vardagslunken | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.