2009-12-30

Teds årskrönika

Ett nytt år har nu seglat förbi och nu styrs skutan mot nya vägar och ett helt nytt decennium. Men hur sammanfattar man ett år fyllt med så mycket glädje och så mycket nytt i ens liv. Vi kan börja lite kronologiskt.

Allt började i det svinkalla Januari och känslan om ett bra, nytt år fanns verkligen i kroppen. Januari var också månaden då alla studenter på allvar började känna att snart är det dags, vi var nära slutet på våran skoltid (för vissa). Januari var en riktig konsertmånad för min del, fick uppleva både Oasis & Dr. Bombay. Oasis konserten är bland det bästa jag upplevt under året och är ett minne jag alltid kommer ha med mig. Januari var också en riktig Sverigemånad också då man tog hem VM i bandy i Västerås och kom två i J-VM i hockey.

Den något varmare och mer slaskigare månaden Februari var inte så innehållsrik utan var en träning/festmånad, ingen vidare kombination förresten. Bästa med månaden var Håkan Hellström konserten i Bombardier Arena i Västerås. Andra saker som var underbara var att man upptäckte OLWs smaksensation, Sourcream & Pepparchips, VIK Hockey blev färdiga för Kvalserien,  Promoe släppte nya låtar som tex ”Detta har hänt”.

Nästa månad började med födelsedag, 2 Mars, och då insåg jag att om ett år så är jag 20. Samtidigt att glädjen över födelsedagen befann sig så uppkom också lite förvirring från min sida. Dags att söka högskola och jag var nog inne på allt ett tag, jobbigt var det. Men den största händelsen på hela året hände den 21a Mars då VSK bandy vann SM guld! Roligaste dagen i mitt liv och får rysningar bara jag tänker på matchen, ni skulle varit där!

April var en rätt avslagen månad men bjöd på mycket festligheter som att tex att det blev en härlig festkväll med VSK bandys SM guldslag, En konsert med Promoe när han gästade Västerås för första gången det här året och månaden avslutades med borta premiären i div 1 norra, Brage – VSK.

Maj var nog den månaden på årets som det hände mest och ingenting på, otroligt mycket festande när skolan började lida mot sitt slut och studenten närmade sig. Har nog haft så kul med KG någon gång, saknar det. Så blev det en hel den fotboll och VSK tillsammans med lite VM i hockey.

Juni var den månaden man längtat efter många jäkla år, det var dags för Studenten! En av mina favoritdagar genom tiderna och uppladdningen till den var också enormt kul. Uppladdningen bestod av Friskoletrofén, Onsdagsutgångar, Utklädnadsshowen och den härliga Lärarmiddagen. Den var även val till EU och där fick Piratpartiet min röst.  Jobbet på Sommarradion började också och var fantastiskt kul, segt i början men ju mer tiden fick desto roligare blev det!

Den härliga sommaren flög förbi innehöll flera stora händelser som t.ex., jag tatuerade mig och började förbereda inför flytten till Linköpings Universitet och Campus Norrköping. Tiden har gått något fruktansvärt snabbt så härifrån är det svårt att säga så mycket men ska nämna lite händelser som var extremt roliga: Nolle-P, Munchenhoben (Maskinen + Slagsmålsklubben),  Kalaset (Moneybrother), Bob Hund, Looptroop Rockers, Superettafotboll och allt annat som hände under hösten.

Julen var igår som den brukar vara, mysig och otroligt härligt att umgås mer med familjen. Men nu börjar jag blicka åt imorgon och ett nytt år, ser fram emot 2010 något fruktansvärt. Hur har erat år sätt ut?

Vad har du för minnen av mig detta år? Skriv gärna i kommentarsfältet, gärna nått roligt skämmigt också. Nu jävlar ska vi utnyttja att året är snart slut!

Postat i Vardagslunken | Comment (1) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: pimme

Midsommar - när du sluddrade och spydde.

Norrköping - det roligaste?



;)

2009-12-30 (23:59:47) www http://www.nattstad.se/pimme


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.