2009-12-27

Oj vilken show Looptroop!

Igår stod man där längst fram och väntade på att Dj Embee skulle dra igång showen som vi alla väntat på och vilken start det blev! Man drog igång en av Promoes nyaste svenskalåtar, Västerås. Hela Konrad sjöng med och man såg att Promoe, Supreme och Embee hade lite hemlängtan kvar sen deras USA turné för ett tag sen, dom var helpepp!
Showen rullade vidare med klassiker som Botaniskan, Ring Snuten, The Building, Naive, Marinate, The Busyness, Dont Hate The Player, DM-87, Looking For Love, Fly Away - Up To The Sky, Last Song, Take On These Walls, These Walls Dont Lie, Long Distance Runner, Västerås, Svennebanan, Skäggig Vegan, Mammas Gata och Dekadansen. Det kan ha varit nå mer låtar fast jag kommer inte ihåg.

Kollar man låtlistan så är det riktigt jäkla bra men det saknas några riktiga storhits, fast Looptroop och Promoe har levererat nya storhits så några måste kanske försvinna. De som saknades var: Fort Europa, Long Arm of the Law, Bandit Queen, The Struggle Continues, Chana Masala, Night Train, Family First med flera. Dock är jag osäker på Fort Europa och Long Arm of the Law, både kan ha spelats fast jag inte kommer ihåg det nu i efterhand.

Konserten får en klar 5 av 5 och ser fram emot nästa gång grabbarna dyker upp i ens närhet, tydligen ska nästa Looptroop Rockers skiva börja tillverkas efter nyår så ser fram emot det. Kul att nämna också är att bandet kände igen mig fast främst min tatuering som man kan ha sätt både på Promoes Facebook och här på Looptroop Rockers hemsida.

wen rullade vidare med klassiker som The Building, Naive, Marinate, The Busyness, Dont Hate The Player, DM-87, Looking For Love, Fly Away - Up To The Sky, Last Song, Take On These Walls, These Walls Dont Lie, Long Distance Runner, Västerås, Svennebanan, Skäggig Vegan, Mammas Gata och Dekadansen. Det kan ha varit nå mer låtar fast jag kommer inte ihåg.

 

http://www.konrad.se/img/vimmel/71/6470.jpg

Kollar man låtlistan så är det riktigt jäkla bra men det saknas några riktiga storhits, fast Looptroop och Promoe har levererat nya storhits så några måste kanske försvinna. De som saknades var: Fort Europa, Long Arm of the Law, Bandit Queen, The Struggle Continues, Chana Masala, Night Train, Family First med flera. Dock är jag osäker på Fort Europa och Long Arm of the Law, både kan ha spelats fast jag inte kommer ihåg det nu i efterhand.

Konserten får en klar 5 av 5 och ser fram emot nästa gång grabbarna dyker upp i ens närhet, tydligen ska nästa Looptroop Rockers skiva börja tillverkas efter nyår så ser fram emot det. Kul att nämna också är att bandet kände igen mig fast främst min tatuering som man kan ha sätt både på Promoes Facebook och här på Looptroop Rockers hemsida.

 

 

 

Postat i Vardagslunken | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.