2008-09-28

Skivrecension: Lars Winnerbäck - Daugava


Artist:
Lars Winnerbäck, Ola Gustafsson, Anders Nygårds, Johan Persson, Jerker Odelholm, Anders Hernestam och Miss Li
Album: Daugava
År: 2007
Skivbolag: Universal Music AB
Personliga favoritlåtar:
 1. Förväl Jupiter  2. Jag har väntat på ett regn  4. Om du lämnade mig nu (duett med Miss Li)  6. Och det blåser genom hallen  10. Kom hem nu

Kommentar om skivan:
En av de mest älskade och även hatade Svenska artisterna har gjort det igen. Jag tycker hans senaste album är hans bästa genom alla år, han har kvar sitt sound men har gått från soloartister Winnerbäck till orkestern Winnerbäck.
Texterna är fortfarande mystiska men i Jag har väntat på ett regn näms verkligheten i med textraden, imorse hängde man Saddam.

Sätt två konserter med Winnerbäck iår och båda har varit världsklass! Lasse är en suvurän låtskrivare med säkert Sveriges främsta band som backup. Detta är en klassiker och en favorit i min skivsamling!
Betyg:
KiwifågelKiwifågelKiwifågelKiwifågelKiwifågelKiwifågelKiwifågelKiwifågelKiwifågel
9 av 10 Kiwifåglar
Postat i Albumtoppen | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.