2008-07-19

Skivrecension: The Libertines - The Libertines

Här kommer en ny artikelserie på min blogg. Nu är det musik som gäller och jag kommer skriva lite recensioner om de skivorna jag har hemma. Jag går från vänster till höger i min skivsamling så det kommer blir rätt många recensioner.

The Libertines

Artist: The Libertines
Medlemmar i bandet: Pete Doherty, Carl Barât, Gary Powell, John Hassel

Album: The Libertines
År: 2004
Skivbolag: Rough Trade Records Ltd.
Personliga favoritlåtar: 1. Can't Stand Me Now  4. The Man Who Would Be King  5. Music When The Lights Go Out  10. What Katie Did

Kommentar om skivan:
Engelskmusik när den är som bäst. Tyvär har bandet lagt ner men musiken finns som tur är kvar. Om man gillar Engelskmusik så måste man lyssna på The Libertines. Skivan har de brittiska soundet och Petes röst passar så bra in i musiken.
Helt klart ett av mina värda skivköp!

Betyg:
KiwifågelKiwifågelKiwifågelKiwifågelKiwifågelKiwifågelKiwifågel
7 av 10 Kiwifåglar

Postat i Albumtoppen | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.