2008-07-28

Skivrecension: Oasis - Be Here Now

Be Here Now


Artist:
Oasis
Medlemmar i bandet: Liam Gallagher, Noel Gallagher, Paul Arthurs, Paul McGuigan & Alan White
Album: Be Here Now
År: 1997
Skivbolag: Creation Records
Personliga favoritlåtar: 4. Stand By Me  10. All Around The World  12. All Around The Worlds (Reprise)
Kommentar om skivan:
En av de få skivorna jag knappt har lyssnat på i min skivsamling, de låtar jag älskar på denna skivan är Stand By Me och All Around The World och den andra versionen av den.
Detta måste vara Oasis längsta skiva, 12 låtar och längden på låtarna är hur lång som hällst. All Around The World är 9.20 min lång, It's Getting Better (Man!!) är 7 min, Fade In-Out är 6.53 min och så ligger resten av låtarna på 4-5 minuter.

Dock så gör Oasis sin grej rakt igenom! Det är Oasis för hela slanten och även fast de andra albumen har fler populära låtar så får de här albumet fullt godkänt. Så ni vet vad som gäller betygsskalen så har alla albumen som kommer upp här godkänt, betyget kommer senare att bilda en ranking här på listan!

Betyg:
Kiwifågel    Kiwifågel    Kiwifågel
3 av 10 Kiwifåglar
Postat i Albumtoppen | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.