2008-07-24

Inför: Enköping SK - Västerås SK

Idag ska man åka till Enavallen för att se den härliga träningsmatchen mellan hemmalaget och Superettalaget Enköping mot Div 1 laget VSK.

VSK kommer dit med bästa möjliga lag och jag har tyvär ingen koll vilket lag Enköping ställer upp med. Det jag vet är att många Västeråsare kommer att åka till Enköping idag och några kommer tillochmed CYKLA till Enköping. Jag är för lat för något sånt, skönare att åka med familjen med bil.


Jag tror VSK kommer ställa upp med detta lag:

Erik Biselius

Joonas Botold     Johan Slättman       Jonas Stark   Oscar Pehrsson

Daniel Gustavsson    Johan Svensson    Titus Mulama    Kalle Ljungberg

 Martin Andersson    Patrik Grönvall

Bänken:
Wikström, Blommé, Holmgren, Curtolo, Mårtensson, Berhane



Motiveringar:

Anfallet:
VSK spelade en träningsmatch i helgen mot Skiljebo och i den matchen blev "Temme" matchenslirare. Martin Andersson och Grönvall spelade inte den matchen tror därför att de startar idag.

Mittfältet:
Annars tror jag man sattsar på säkra kort för att inte tappa spelet innan uppehållet, tror dock man ger Kalle chansen från start igen för att han ska kunna visa vad han går för. Curtans passningsspel har varit så blandat tidigare så tror Mulama går in som playmaker centralt.

Försvaret:
Förra matchen mot Skiljebo testade man den unga försvarare John Eriksson som mittback med Stark. Idag tror jag att man går tillbaka till den vanliga backlinjen. Dock tror jag att Blommé och Holmgren kommer att få hoppa in och spela i matchen.

Målvakterna:
Biselius vill ha speltid och tror att Hansken vilar Wikström idag och låter "Bisse" spela och få känna på Superettatempo idag.

Postat i Vardagslunken | Comment (1) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: niclas

ser mkt lovande ut krossa ESK!!

2008-07-24 (16:12:06)


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.