2008-07-29

Göteborgsresan Del 1/3

Nu ska jag börja sammanfatta resan till Göteborg med grabbarna en dag i taget. Jag kommer börja med Fredagen den dagen vi åkte och sedan Lördag och sist Söndagen och hemresan.

Fredag:

Klockan 06:00 vaknade man på Fredagen jävligt trött för att man var tvungen att vänta på tvättmaskinen skulle bli klar dagen innan för att hänga upp den sista delen av packningen. Direkt på morgonen packade man ner de sista grejerna i väskan och satte sig vid datorn för att blogga om Enköping - VSK.

Sen blev det att slänga sig i duschen och kasta i sig lite frukost och börja traska nedåt stan med packningen på ryggen för att byta ut Vackra Vega till Göteborg en helg. På väg ner på stan så gick jag förbi Malin och lämnade lite drickbart inför hennes helg i Uppsala.
Väl nere på stationen träffade man grabbarna som satt och väntade, Sebbe vaktade två hundar åt folk som skulle in på pressbyrån också tydligen haha. Så med mycket packning, sjukt varmt väder och glatt humör gick vi ut för att vänta på tåget.

Väl på tåget tog det ungefär en halvtimme och ungefär klockan 08:30 kunde Jocke döda för en Öl så första bärsen öppnades då och ju mer av resan som gick dessomer bärs öppnades, Jocke stod för några klockrena kommentarer som att skrika ut fyllkärring över hela vagnen och nått om toan ;-)
Väl på tåget träffade vi Martina också :) den tjejen är överallt ;D

Väl i Göteborg tog vi oss till Sebbes familjs båt där jag trodde vi skulle ha sovit och dumpa grejerna. Sen traskade vi ner på stan och satte oss på Gyllene Måsen, donken. Då kom Jocke med nästa citat "Känns fan som efter krogen" och klockan var 13:00 ungefär.
Sen gick vi på stan tills incheckningen skulle ske  på hotellbåten på Gullbergskajen,  mitt gullbergskaj paaaaradiss!, Vi checkade in och bestämde fördelningen på rummet som ändå skulle bytas på kvällen tydligen. Jag och edde skulle dela rum och Jocke och Sebbe på andra, dock blev det jag och sebbe som sov och jocke och edde.

Det var hur varmt som hällst på rummet och det var då mina datahögtalare kom till användning, vi dunkade Thåström, Ramones, Clash ja taggningsmusik till Thåström iallafall. Förfesten bjöd på roliga bilder, god dricka, bra musik och jävla massa humor!

Sen hoppade vi på en taxi till arenan där Thåström skulle spela. Vi tog den från Avenyn efter jocke total dampat ungefär att vi inte skulle hinna fram. Taxichaffisen höll på Gais förresten, Hata Gais!

Vi långt fram i publiken och det var sjukt jävla varmt. Men när väl Thåström kom igen var det så sjukt jäkla bra!
Bästa låtarna han körde var Du skall vara president, Die Mauer, Brev till 10-e våningen, Ingen sjunger blues som Jeffrey Lee Pierce, Sonder Boulevard, The Haters, Fanfanfan och Tore Johnson låten.
Underbar spelning av Thåström och man fick fan gåshud när Die Mauer, Brev till 10-e våningen och Du skall vara president kom igång.

Vi dissade Kent och drog oss tillbaka till hotellbåten där vi sov och festade igen. Dock alla segare in innan, började öl drickandet för tidigt och för varmt väder kom vi fram till efteråt.
Sen fixade vi oss iordning och skulle ut och röjja göteborg. Vi försökte komma in lite överallt men kom inte in men tillslut kom vi in på ett ställe som hette Keybar, det var som Slisk fast sämre!
Vi drog därifrån och på vägen hem råkade vi gå förbi ett ställe som hette Chat Noir som tydligen är en strippklubb som Hells Angels härskar över haha.

Vi drog tillbaka till hotellbåten och snackade och somnade.

Det var första dagen i Göteborg, rolig, varm, Thåström och trevligt sällskap!

Jocke och Edde på Tåget

Sebbe

Sebbe och Jocke

Thåström
Postat i Vardagslunken | Comment (2) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: pimme

för skön resa, tack för en trevlig helg mannen :) det får vi göra om, eller hur? ;)

2008-07-29 (15:56:17) www http://joakimjacobsson.webblogg.se/

Postat av: Fia

joo, tjena att ni "råkade" hamna på strippklubb? :P

var säkert med flit, haha