2008-08-17

Lars Winnerbäck - Strömsholm Slott

I Torsdagskvällen drog man iväg till Strömsholm Slott för att kika konsert med Lars Winnerbäck. Jag var sjukt taggad innan och det var även Emil med som följde med dit.

På väg dit så började regnet falla från himmlen, det var riktigt jävla spö regn. Vi satt kvar i bilen och väntade på att det skulle avta lite grann. Sen gick vi in på området för att kika runt, Emil och jag hamnade såklart i skivbutiken men det blev inget inköp även fast båda var sugna.

Klockan 18.00 kom första artistgänget på scen, det var Nour El-Refai och hennes två tjejpolare som började. De snackade sex och det var helt värdelöst.

Sen kom Emil Jensen upp på sen och han var rätt rolig och också rätt duktig. Emil tänkte göra ett skivinköp och även en t-shirt men blev inte av.

Efter han så kom Sofia Karlsson och hon var väldigt duktig och hade sjukt bra band, Peps Persson covern var sjukt bra! Dock väldigt mycket smicker till publiken, lite smörigt nästan.

Sen blev det ett jävla drag när Miss Li (Musli) kom upp på scen. Hon är sjukt duktig och har ett sjukt drag på scenen. Hennes band var nog det coolaste jag sätt någon gång, det är nått Martina och Denice skulle se. När vi skulle hitta scenkläder till vårat framträdande med The Smörflowers.
Annars så blev det bra drag på de mest kända Miss Li låtarna och ett perfekt gig inför Winnerbäck.

Sen kom Winnerbäck upp och var sjukt jäkla underbart bra! Jag tyckte konserten i Västerås var sjuk, men denna är nog den bästa konsert jag varit på. Han höll på i hela två timmar och gjorde ett ända misstag, sjöng fel en vers.
Lasse har gjort så sjukt mycket bra matrial! jag saknade 2 låtar, Ingen Soldat och Kom Änglar. Emil saknade Jag vill gå hem med dig och Eddie saknade Stort liv och Hum Hum från Humlegården.

Så 5 kända låtar var borta ändå var konserten succé! några låtar han spelade var:

Farväl Jupiter
Om du lämnade mig nu - Feat. Miss Li
Och det blåser genom hallen
Kom hem nu
Kom
Kom ihåg mig
Hugger i sten
Solen i ögonen
Elden
Dunkla Rum
Elegi
Strimmor


nu kommer jag inte på någon mer, Emil får gärna fylla på spellistan eller ni andra som var på konserten!

Betyg på konserten:
KiwifågelKiwifågelKiwifågelKiwifågelKiwifågelKiwifågelKiwifågelKiwifågelKiwifågel
9 av 10 Kiwifåglar
Postat i Vardagslunken | Comment (1) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: Josefine

Fan, jag missade hans uppträdande i Örebro :/

2008-08-17 (21:11:28) www http://juisy.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.