2008-08-01

Göteborgsresan del 2 av 3

Upp klockan 8 på morgonen på hotellbåten för att börja fixa till och städa, var mycket att fixa idag som var osäkert. Vi hade inge hotell på kvällen och det kändes rätt tungt hela dagen med tanke på att Iron Maiden skulle spela på kvällen och vi visste att alla hotell i hela Gbg var fullbokade!

Vi började dagen iallafall med hotellfrukost som var riktigt mumsig sen gick man upp och duschade och städade. Sen så gick vi och dumpade av grejerna vid Gullbergskajen i Sebbes farsas bil. Efter det traskade vi ner mot stan för att shoppa lite i stan.

Jag fick tag på en laddare till telen och två flaskor vatten, vi lärde oss av gårdagen. Jocke köpte en present till Jen, Sebbe köpte lite böcker och så inhandlade Jocke, Sebbe och Edde även lite kläder från H&M.
Lunchen blev Burger King tror jag sen började vi jakten på hotell. Vi gick till turistbyrån och skulle kolla där på datorn och visst fanns det två dubbelrum där, Fan vad skönt och vi bokade och var glada.

Vi stack till hotellet och skulle checka in. Bara det att våran bokning hade inte kommit in! Vi hade inget rum nu igen, vad fan gör vi nu då? Vi får ringa efter klockan 18.00 sa Sebbe och vi lämnade hotellet.

Tillbaka på kullerstenen som gick mot Gullbergskaj för att lämna inköpen och sticka vidare mot Liseberg!

Det var då den roligaste händelsen i Gbg hände! Taxichaffisen var utländsk och kunde inte svenska, han kom säkert från något engelsktalande afrikanskt land. Jocke som drev med alla taxichaffisar under hela tiden i Gbg kunde inte stå emot denna gången heller.

Jocke sa - We want to Chat Noir! det var alltid lika kul när han sa det till alla taxichaffisar för reaktionen var likadan, är ni dumma ihuvudet typ.
Men då svarade afrikanen: yes haha, very big pussys, take on finger, the whole hand or the head, very big pussys.

för övrigt hade han varit där och tyckte det var skit bra. fan garvar när jag tänker på det, aldrig garvat så mycket i hela mitt liv. Galen resa!

Framme på Liseberg så skaffade vi biljetter och gick in. Vi åkte först flumride en gång och sebbe blev övervåt! sen lyckades vi lura upp höjdrädda Edde i Lisebergsbanen. Jockes hysteriska skrattanfall och Eddes livrädda ansikte var sjukt underhållande tyckte jag och Sebbe.

Sen var det dags att börja ringa till hotellen i Gbg. Jag tror vi ringde 7 hotell utan något ledigt rum, jocke och edde blev bara mer och mer bekymrade. Tillslut fick Sebbe napp! det var ett 4 stjärnigt hotell som hade 4 enkelrum lediga och det tog vi direkt!

Det firade vi med att åka Lisebergbanan igen, fattar inte hur vi lyckades få med Edde igen men han är kung! Vi avslutade Liseberg med att åka Flumride igen, hata Jocke!
Japp det stämmer, han skulle åka längst fram dock lurade han mig och hon som jobbade där att han inte fick ner bena så jag fick åka längst fram istället! jag fick en hel tsunami över mig och min röda Ben Sherman t-shirt blev helt blöt.

Sen åkte vi och hämtade grejerna vid kajen och jag fick smaka de godaste chipsen i världen! Sourcream & Pepper för goa!

Vi åkte till nya hotellet och var för skönt! Slängde upp högtalarna och började dunka musik och tog en dusch och fixade. Skönt att vara i ett rum med fläkt! Sen kom grabbarna över och vi förfestade, sen kom två nya bekantskaper. Isabella och Natacha, två trevliga tjejer som var kompisar med Sebbe. Natacha som visade sig vara en Pete Doherty fantast var en positiv överasskning och Isabellas glädje hela tiden och också något som behövdes i våran något trötta grabbkrets.

Vi festade och en efter en försvann alla. Edde gick upp och kom inte ner igen, Natacha stack hem till Borås och Jocke drog iväg från krogkön.

Så det var bara jag, Sebbe och Isabella kvar som skulle in på Rockbaren i Göteborg. För skön kväll det där, god och billig dricka, bra musik och trevligt sällskap. Sen blev det taxi hem för att sova i den 4-stjärniga sängen.
Postat i Vardagslunken | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

5 Senaste posterna

Länkar

Arkiverat

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Ut odio. Nam sed est. Nam a risus et est iaculis adipiscing. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; Integer ut justo. In tincidunt viverra nisl. Donec dictum malesuada magna. Curabitur id nibh auctor tellus adipiscing pharetra. Fusce vel justo non orci semper feugiat. Cras eu leo at purus ultrices tristique.